• altinbas
  • abisletmeslayt

    Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı(E-MBA)

  • kılavuz

    Connect - UZEM Manuals

  • video1

    Sosyal Sorumluluk Dersi

  • kılavuz

    Connect ve Uzem Kılavuzları

     

  • zcloudsld

    Adobe Connect bulutla birleşiyor!

SIKÇA SORULAN SORULAR

 

1. Uzaktan eğitime başvuru ve kayıt için üniversiteye (İstanbul’a) gelmek gerekiyor mu? Posta/kurye ile evrakları ulaştırıp bankadan ödeme yapmak yeterli olur mu?

Uzaktan eğitim başvuru ve kayıt için istenilen belgelerin noter tasdikli birer kopyalarını Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne posta/kurye yoluyla iletmeniz ve bankadan ödeme yapmanız yeterli olacaktır.

 

2. Uzaktan eğitimin avantajları nelerdir? 

Çeşitli sebeplerle örgün eğitime katılamayacak durumda olan öğrencilerin yüksek lisans eğitimine devam edebilmelerini sağlayacak bir platform olarak uzaktan eğitim, tercih edilebilir bir alternatiftir.

 

3. Nasıl öğrenci olabilirim - kimler tercih edebilir?

En az bir lisans diploması sahibi olan herkes başvurabilir.

 

4. Uzaktan eğitim ile örgün eğitim mezunlarının hakları farklı mıdır?

Uzaktan eğitim mezunlarının hakları, örgün eğitimden mezun olmuş öğrencilerden farklı değildir. 

 

5. Normal eğitim alan bir öğrenci ile uzaktan eğitim alan öğrencinin aldığı eğitim ile arasında fark var mı? 

Örgün eğitimle uzaktan eğitim arasında ders içerikleri açısından bir fark yoktur.

 

6. İnternet üzerinden nasıl erişim yapabilir ve nasıl eğitim alabilirim? 

Duyurulara, ders içeriklerine, ders materyallerine, geçmiş ders videolarına, ödev ve projelerin yüklenebildiği sayfaya ve sınav bilgilerine http://uzem.kemerburgaz.edu.tr/ adresinden öğrenci kullanıcı adı ve şifresi ile ulaşılabilir. Canlı ders saatinde derse katılım sağlayarak, eğitmene canlı ortamda soruları yöneltebilmek ve canlı dersin takibi için http://kemerburgaz.adobeconnect.com/   adresinden erişilebilir.

 

7. Uzaktan eğitim öğrencileri ve öğrenim ücreti (ders ücreti) ne kadardır? 

Program ücreti KDV dahil 5.400 TL’dir. 

 

8. Ders tekrar edilmesi durumunda ders tekrar ücreti ne kadardır?

Ders tekrar durumunda, tekrar edilen her ders için ödenecek ders tekrarı ücreti dönem başında belirlenerek duyurusu yapılmaktadır.

 

9. Uzaktan eğitim nasıl yapılacak?

Canlı ders saatinde öğrenciler http://kemerburgaz.adobeconnect.com/ adresinden kullanıcı adı ve şifreleri ile canlı derslere katılım sağlayabilirler. İnternet üzerinden gerçekleştirilen canlı dersler sırasında; öğrenciler ve eğitmen online sınıf ortamında bir araya gelmektedir. Kullanıcılar bulundukları yerden; sabit bilgisayar, laptop, tablet veya cep telefonları ile canlı derse erişim sağlayabilmektedir. Canlı ders sırasında öğrenciler; tıpkı örgün eğitimde olduğu gibi, söz hakkı isteyebilir, eğitmene sorularını yöneltebilirler. Canlı dersin yürütüldüğü Adobe Connect sisteminde öğrenciler ekranlarında; eğitmenin video görüntüsünü görebilir, sesini duyabilir ve eğitmenin paylaştığı ders materyalinden ve kullandığı sanal yazı tahtasından dersi takip edebilirler. 

Canlı ders bitiminde tamamlanmış olan ders videosu, http://uzem.kemerburgaz.edu.tr/ adresine yüklenmektedir. Öğrenciler daha önceden tamamlanmış olan ders videolarını http://uzem.kemerburgaz.edu.tr/ adresi üzerinden kendi kullanıcı adı ve şifreleri ile giriş yaparak izleyebilir, eğitmenin yüklemiş olduğu ders materyallerini inceleyebilirler.

 

10. Uzaktan eğitim için nasıl bir bilgisayar olması gerekiyor? 

Uzaktan eğitimi takip edebilmek için; internete bağlanabilen; bilgisayar, laptop, tablet, cep telefonun olması yeterlidir. En iyi verimi alabilmek için Google Chrome ile erişilmesini tavsiye ederiz. Canlı derslere erişim için internete bağlanmanın yanı sıra Adobe Connect eklentisinin yüklü olduğundan emin olmak gerekir.  Canlı derse (Toplantıya) katılmak için ihtiyaç duyacağınız tüm araçlara sahip olduğunuzdan emin olmak ve bilgisayarınızı test etmek için tıklayınız.  

 

11. Şifremi nereden alabilirim ve unutursam nasıl yardım alabilirim? 

Ders seçimi yapıldıktan sonra kullanıcı adı ve ilk şifreleriniz UZEM tarafından oluşturulacak ve duyurusu yapılacaktır. Kullanıcının sisteme ilk girişte değiştirilmesi zorunlu tutulmaktadır. Şifrenin unutulması durumunda; web sayfası üzerinden “şifremi unuttum” bölümü tıklanarak, yeni şifrenin oluşturulabileceği bir link, kullanıcının e-mail adresine gönderilmektedir. E-mailin kullanıcıya ulaşmadığı veya sistemdeki e-mailinin güncel olmadığı durumlarda da This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. adresine mail göndererek, şifrelerinin sıfırlanmasını talep edebilirler.

 

12. Uzaktan eğitim programlarını kullanmak için bir programa ihtiyaç var mı?

Uzaktan eğitim programlarını kullanmak için ekstra bir programa ihtiyaç bulunmamaktadır. İnternete bağlı olmaları ve canlı derse erişim için Adobe Connect eklentisinin yüklü olması yeterlidir.

 

13. Uzaktan eğitim sınav sistemi nasıldır?

Her dersin ölçme değerlendirme sisteminin nasıl olacağı dönem başında eğitmeni tarafından belirlenerek ders izlenceleri ile öğrencilere duyurulur. Ancak yürürlükteki mevzuata göre genel olarak; ara sınavların elektronik ortamda yapılması halinde başarıya katkısı %20’yi geçemez ve dönem sonu sınavlarının (final) yüzyüze yapılması esastır. 

 

14. Uzaktan eğitim yüksek lisans programında eğitim süresi ne kadardır? 

Uzaktan eğitim İşletme yüksek lisans programında eğitim süresi iki yarıyıl olup, gerektiği takdirde üç yarıyıla kadar uzatılabilir. Üç yarıyılın sonunda programı tamamlayamayan öğrencinin, üniversite ile ilişiği kesilir.

 

15. Ara sınav ve final sınavları nasıl gerçekleştirilecek?

Sınavlar belirlenecek olan haftasonlarında peş peşe oturumlar halinde yapılacaktır.

 

16. Ders geçme notu en az ne kadardır?

Ders geçme notu 100 üzerinden 60 olacaktır.

 

17. Online derse katılmamak ders notlarını etkileyecek mi?

Her hocanın online ders katılımına tahsis ettiği puan yüzdesi farklı olabilir. Bunun için her hocanın ders izlencesini esas almak gerekecektir.

 

18. Öğrenci belgesi veya askerlikle ilgili öğrenci durum belgesi almak için ne yapmam gerekir? Hangi birimle irtibat sağlamak gerekir?

Bu tip belgeler için öğrencinin Sosyal Bilimler Enstitüsü ile irtibat sağlaması gerekir. İstenilen belge kendilerine posta/kargo yoluyla karşı taraf ödemeli olarak iletilecektir.

 

19. Askerlik tecil koşulları nelerdir? Hangi dönemde başlar, ne zaman sona erer? Ders tekrarında askerlik etkilenir mi?

Askerli tecili, öğrencilik süresi boyunca, yani toplam 1,5 sene devam edecektir. 

 

20. Derse özel ders materyalleri var mı? 

Derse ait materyaller, her ders için ayrı ayrı sisteme yüklenecek ve öğrencilerin erişimine sunulacaktır.

 

21. Alacak olduğum diplomada uzaktan eğitim ibaresi yer alacak mı?

YÖK tarafından 05.04.2017 tarihinde alınan karara göre uzaktan eğitimle tamamlanan yüksek lisans eğitimlerinin sonunda alınacak olan diplomada, uzaktan eğitim ibaresi yer alacaktır.

 

22. Uzaktan eğitim yüksek lisans programından örgün veya ikinci öğretim yüksek lisansına geçiş yapılabilir mi?

Uzaktan eğitim yüksek lisans programından örgün öğretime geçiş yapılamamaktadır.

 

23. Aynı bölümde eğitim aldığım kişilerle nasıl iletişime geçebilirim?

Uzaktan eğitim yüksek lisans programında birlikte eğitim aldığınız sınıf arkadaşlarınızla uzaktan eğitim platformu üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

 

24. Programda ders veren öğretim elemanlarıyla iletişime geçilebiliyor mu?

Uzaktan eğitim yüksek lisans programındaki öğretim elemanlarıyla, gerek eğitim aldığınız platform üzerinden, gerek e-posta yoluyla iletişime geçebilirsiniz.

 

25. Ders sırasında ses veya görüntü sorunlarını nasıl aktarabilirim?

Ders sırasında; internet bağlantınızın sorunsuz olduğundan, hoparlör/kulaklık sesinizin açık olduğundan emin olduğunuzda Uzaktan Eğitim Merkezi’nin This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. mail adresine mail göndererek sorununuzu iletebilirsiniz.

 

26. Katılmadığım derslerin tekrarını izleme şansımız bulunuyor mu? 

Tüm dersler kayıt edildiğinden, dersleri tekrar izleme şansınız bulunuyor.

 

27. Ders sırasında soru sormak istediğimde nasıl hoca ile iletişime geçebilirim?

Ders sırasında hocanızla iletişim içinde bulunacağınız bir chat penceresinin yanı sıra, soru sorma, söz isteme, kabul veya ret butonları ve emojiler gibi çeşitli iletişim araçlarınız bulunmaktadır.

 

28. Sınav takvimini, ders saat değişikliklerini nasıl öğrenebilirim? 

Sınav takvimi ve ders saati değişiklik duyuruları http://uzem.kemerburgaz.edu.tr/ adresi üzerinden duyurulmaktadır.

 

29. Tezli programa geçiş yapabilir miyim? 

Uzaktan eğitim programından tezli programa geçiş yapılamamaktadır.

 

30. Kaydımı sildirmek istiyorum ne yapmam gerekiyor?

Kaydını sildirmek isteyen öğrencinin, üniversitemiz Öğrenci İşleri vasıtasıyla ilişik kesme işlemini başlatması gerekmektedir.

 

31. Başarılı sayılmam için gerekli koşullar nelerdir?

Bir dersten başarılı sayılabilmeniz için almanız gereken minimum geçme notu CC’dir. 

 

32. Uzaktan eğitim devam zorunluluğu var mı?

Uzaktan eğitimde devam zorunluluğu yoktur.

 

33. Genel not ortalamam 2.50'nin üzerinde olmasına rağmen ortalamamı yükseltmek amacıyla bazı derslerimi tekrar alabilir miyim?

Ortalama yükseltme amacıyla tekrar alınacak dersler ilave ücrete tabi olacaktır.

 

34. Mezun olabilmem için belirli bir not ortalamasına ihtiyaç var mı?

Programdan mezun olabilmek için minimum 2.50 ortalama getirme zorunluluğu vardır.